domů > Zprávy > Němečtí vědci vyvíjejí neviditelné solární panely pro horní část vozu

Němečtí vědci vyvíjejí neviditelné solární panely pro horní část vozu

Za účelem zlepšení ujetých kilometrů elektrických vozidel nebo hybridních elektrických vozidel začalo mnoho výrobců instalovat solární panely na střechu, kapotu a další místa, ale solární moduly jsou obvykle hluboké nebo světle modré, s různými barvami. trochu plácnutí do obličeje a němečtí vědci vyvinuli „hubená“ solární panely jako ninjové.

Nedávno se objevily automobily vybavené solárními panely, jako například nizozemský startovací motor Lightyear, který uvedl na trh kapotu, elektrický vůz se střechou do zadní krytiny 5 metrů čtverečních a účinnost přeměny 20% solárních panelů. Očekává se, že v roce 2021 byla v Jižní Koreji uvedena na trh také SonataHybrid, který je vybaven solárními panely v Hyundai Motor.

Solární panely používané výše uvedenými společnostmi však nemohou odpovídat barvě karoserie automobilu, většinou tmavě modrým solárním panelům. Pro ty, kteří věnují více pozornosti celkové estetice, mohou být solární panely velmi odečteny. Za tímto účelem německá instituce aplikovaného vědeckého výzkumu FraunhoferISE vyvinula nové solární panely potažené speciálními pigmenty, které umožňují solárním panelům měnit barvu různými barvami.

Speciální pigment se nazývá MorphoColor, inspirovaný motýlem Morpho. Ty motýly, které se objevují v deštném pralese a září zářivě kovovou modrou. Ve skutečnosti stupnice na křídlech nemají žádnou specifickou „barvu“. Váhy jsou speciální. Způsob je uspořádán tak, aby generoval barvu rozptylem a rozptylem světla, takže se barva mění v různých úhlech. Štítek proti padělání a bublina na bankovce jsou podobné koncepty.

Solární panely jsou proto pomocí speciálních nátěrů téměř neviditelné a mohou ladit s tělem různých barev. Přestože pigment sníží účinnost asi o 7%, pomůže zvýšit nákup solárních střech. Tým vážil oba a cítil se za to užitečné, řekl Martin Heinrich, vedoucí oddělení sluneční energie ve FraunhoferISE, možnost barev je téměř nekonečná.

Nový solární panel používá metodu uspořádání monokrystalického křemíkového propojení (shingleinterconnection) a monokrystalické křemíkové solární články se vzájemně překrývají a fixují elektricky vodivým lepidlem. Tato lepidla mohou být použita jako elektrické vodiče a není třeba instalovat vodiče, které mohou účinně redukovat útlum rezistorů a vyhýbat se stínům na elektrických konektorech, mohou zvýšit účinnost modulu o 2%.

Podle týmových experimentů generují nové solární panely asi 210 W na metr čtvereční, což může snížit spotřebu paliva o 10% a zvýšit počet najetých kilometrů asi o 10%. Tým také spolupracoval s dopravními společnostmi a skutečně testoval na silnici, instalaci na 6 velkých nákladních automobilech. Nové solární panely se také měří pomocí záření, teplotních senzorů a GPS. Experimenty ukazují, že ročně lze vyrobit 5 000 až 7 000 KWh elektřiny.

I když jsou solární panely silné, mají stále jen pomocné funkce. Auta stále nemohou řídit 100% novou energii a nemohou srovnávat s tradičními automobily na palivo, ale to jsou dobré způsoby, jak snížit uhlík.